CIKKEK

2003. 04. 14.

A jövő hónapban már termel a Sole Hungária új szegedi tejüzeme, és átadják a logisztikai központot is, a beruházás 1,5 milliárd forintba került, az uniós normák elérésére további 700 millió forintot költenek – tudtuk meg Gerry Lenihan vezérigazgatótól. A társaság tavaly 41 milliárd forintos, az előző évinél 5,1 százalékkal nagyobb forgalmat ért. A hazai ipar által felvásárolt tej 18 százalékát, mintegy 288 millió litert a szegedi Sole Rt. dolgozta fel tavaly. A csupán az inflációhoz közeli árszínvonal-emeléssel és kisebb mértékben a termelési volumen növelésével elért magasabb forgalom azt jelentette, hogy a cég megerősítette belföldi piaci pozícióját, és a korábbinál nagyobb exportot bonyolított le. A Sole 2003-ban növeli termelését: néhány új beszállító révén 300 millió liter feldolgozására vállalkozik, így a forgalom várhatóan meghaladja a 43 milliárd forintot.

A társaság tavalyi forgalmának 15 százaléka, mintegy 6,15 milliárd forint származott exportból, amelynek döntő részét Szaúd-Arábiával (krémfehér sajtból) és Szerbiával (UHT-termékekből) bonyolították le. Az előző évinél is nagyobb érdeklődés volt a krémfehér sajt iránt, amely a teljes kivitelüknek mintegy 40 százalékára ment fel tavaly. A vezérigazgató szerint úgy tűnik, hogy ezzel a gyártmánnyal a hazai tejiparnak általában növekvő sikere van külföldön. Ez azért érdekes, mert véleménye szerint ezt a sajtot 15-20 éve készítik Magyarországon, de mint magyar speciálist Európa csak most kezdi felfedezni. Tavaly folytatták a szlovákiai terjeszkedést. A cég tulajdonában lévő Sole Slovakia AS érdekeltségéhez tartozó üzemek száma háromról ötre nőtt. Ezzel az ott feldolgozott tej éves menynyisége (180 millió liter) alapján a legnagyobb szlovákiai tejipari vállalkozássá fejlődött. Árbevétele tavaly mintegy 15-16 milliárd forint volt, de egyelőre csak közelít ahhoz, hogy a nyereséges legyen.

VilágGazdaság

   « vissza

Föoldal mail