CIKKEK

Karcsúsít a Parmalat

2004. 06. 18.

A magyar tejpiacon nyolcszázalékos részesedéssel bíró tejipari cég, a március óta felszámolás alatt lévő Parmalat Hungária Rt. az összes beszállítói szerződés felülvizsgálata után a kedvezőtleneket felmondta, helyettük újakat kötött. A létszámot 94 fővel, 300-ra csökkentették, termékszerkezete felülvizsgálata után pedig a veszteségeseket, köztül a Santal gyümölcsitalok gyártását megszüntették – tájékoztatta lapunkat Fónai László vezérigazgató.

Mint hangsúlyozta, a Parmalat termékeit továbbra is az eddigi standardoknak megfelelő minőségben gyártja, mert legfontosabb feladata a bizalom visszaállítása. A székesfehérvári társaság ugyanis az anyavállalat fizetésképtelensége miatt nem tudott eleget tenni a nagykereskedelmi partnerek rendelési igényeinek, a beszállítóknak pedig nem tudta kifizetni a beszállított tej árát. Felszámolásának kezdete óta a költségcsökkentő intézkedések eredményeként a tej felvásárlását 25 százalékkal, az értékesítést pedig húsz százalékkal növelte.

Mint beszámoltunk, a székesfehérvári társaság legalább a felszámolási eljárás végéig szeretné a Parmalat márkanevet használni. A magyar cégvezetés erről június 24-én tárgyal az olasz anyavállalat vezetőivel Collecchióban.

ThG - 

   « vissza

Föoldal mail