CIKKEK

Tejre költünk a legtöbbet

2003. 10. 16.

Tejre, felvágottra és sörre költünk a legtöbbet - állapította meg a GfK Piackutató Intézet vizsgálata, mely a magyarok vásárlási szokásait térképezte fel. A kutatás nem terjedt ki az összes alapvető élelmiszerre.

Tejre költik a legtöbb pénzt a magyar háztartások - derül ki a GfK Piackutató Intézet szerdán közzétett felméréséből, melynek során a napi fogyasztási cikkek 112 termékcsoportjának piaci pozícióját vizsgálták. Kenyér és péksütemény, liszt, cukor nem szerepelt a kutatásban.

A háztartások beszerzéseinek értéke alapján készült ranglista második és harmadik helyére a felvágott és a sör került, utánuk a sajt és a szénsavas üdítő következik. A legkevesebb pénzt folt-, bútor- és szőnyegtisztító szerre, illetve tejporra adjuk ki.

A vizsgálat módszere

A reprezentatív kutatás adataihoz kétezer háztartás bevásárlási naplóját használták fel. A vizsgálatban részt vevők hetente rögzítették, hogy mit, mikor, hol, mennyiért vásároltak.

Nassolnivaló is gyakran kerül a kosárba

A piaci pozíció másik fontos mutatója a penetráció, azaz, hogy egy-egy termékcsoportot a háztartások hány százaléka vásárolt legalább egyszer az év folyamán. Ebből a szempontból a tejet megelőzi a margarin és a tejföl.

Ha a vásárlások gyakoriságát nézzük, megint eltérő képet kapunk. Egy-egy termékcsoport vásárlói közül tejet és felvágottat tesznek legtöbbször a kosarukba, majd csokoládé, sós rágcsálnivaló és tejföl következik.

Sört szívesebben veszünk diszkontban

A bolttípusok közül hipermarketben a listavezetők átlagához képest gyengébb a tej, de erősebb a mosópor pozíciója. Szupermarketben csokoládét és gyümölcslét vesznek többet az átlagosnál az élen lévő kategóriákból. Ugyanezekből diszkontban a sört és ásványvizet részesítik előnyben az átlaghoz képest. Drogériában legnagyobb forgalmat a hajápoló és -színező éri el.

Magyarország.hu

   « vissza

Föoldal mail